Dacă titlul vi se pare forţat, uitaţi-vă mai bine la pozele cu DS3. Noul produs marca Citroën arată realmente excelent, dovadă fiind că în trei zile de test-drive pe străzile din Bucureşti a atras sute de priviri şi câteva comentarii care au necesitat lămuriri. Mai pe româneşte, a trezit un interes major.
Explicaţia este simplă. DS3 este ultimul venit pe un segment pretenţios dominat până acum de Mini, de exemplu, iar aspectul său este revoluţionar până şi pentru constructorul francez, altfel un pionier în experimente de design încununate de succes în ultimii ani. DS3 are o înfăţişare provocatoare, cu linii extrem de îndrăzneţe şi emană atât sex-appeal automobilistic, cât şi forţă şi sportivitate. Nici n-ar avea cum altfel, câtă vreme sub capota modelului testat s-a găsit un motor pe benzină THP de 150 CP, în patru cilindri, pus în valoare de o transmisie manuală în şase trepte. Cuplul pe care îl scoate este, de asemenea, excelent pentru parametrii maşinii, 240 Nm disponibili de la numai 1.400 rpm, oarecum atipic pentru un propulsor pe benzină, ce de obicei are nevoie de turaţii ceva mai înalte pentru a-şi oferi serviciile. În orice caz, cuplul se simte la fiecare pişcătură a pedalei de acceleraţie, iar maşina cere singură să se mişte într-un ritm cât mai alert. Dacă ţineţi cont de solicitarea sa, atunci DS3 va atinge 100 km/h în numai 7,3 secunde, pentru ca viteza maximă avansată de constructor să fie de 214 km/h.
Ţinuta de drum seamănă întrucâtva cu cea de la C3, pe a cărui platformă este realizat şi DS3. Totuşi, pentru că vorbim despre altă maşină, sistemul de suspensii a fost readaptat, iar asta se simte din rigiditatea sa, ceea ce, până la urmă, este tot un indiciu de sportivitate. Pe un traseu virajat, maşina se ţine bine în curbe, iar atunci când tragi de ea şi are tendinţa să evadeze de pe trasa corectă intră imediat în funcţiune