* Modelul "respectuos cu mediul" depăşeşte media de emisii de CO2 din Franţa
O campanie de publicitate online la Dacia Duster, în cadrul căreia SUV-ul era prezentat ca un model "care respectă mediul", a fost interzisă de juriul pentru deontologie în publicitate din Franţa. Chiar şi noul slogan - "Mai respectuos cu mediul" - este considerat mincinos, iar constructorului Renault i s-a cerut să înceteze această campanie.
Sancţiunea a venit după ce modelul Dacia Duster a fost vizat de o plângere din partea asociaţiei Agir pour l'Environnement.
Juriul pentru Deontologie a publicat un comunicat în care afirmă că sloganul folosit în reclama la Dacia Duster - "Noul Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un preţ nemaivăzut" - este de natură să inducă în eroare utilizatorii de internet şi încalcă prevederile Recomandării de Dezvoltare durabilă a ARPP (Autoritatea de reglementare profesională în publicitate). Juriul arată că emisiile medii de dioxid de carbon ale modelului Duster (159 de grame/km în versiune 4x2 şi 172 grame/km în versiune 4x4) sunt superioare mediei franceze actuale (133 grame/km).
Totuşi, Duster este catalogat de juriu drept "un Diesel 4x4 de familie bine poziţionat în termeni de emisii de CO2", care sunt mai reduse decât cele ale unui Volkswagen Tiguan, ale unui Ford Kuga sau ale unei Lada Niva GPL.
Asociaţia care a sesizat juriul consideră că sancţiunea pentru Renault-Dacia, care a constat într-un simplu comunicat şi retragerea reclamei, este "prea puţin" şi a venit "prea târziu". (V.M)
* Modelul "respectuos cu mediul" depăşeşte media de emisii de CO2 din Franţa
O campanie de publicitate online la Dacia Duster, în cadrul căreia SUV-ul era prezentat ca un model "care respectă mediul", a fost interzisă de juriul pentru deontologie în publicitate din Franţa. Chiar şi noul slogan - "Mai respectuos cu mediul" - este considerat