Conducerea Chrysler pare să fi modelat noul SUV Grand Cherokee după sugestiile şi reclamaţiile primate în cinci ani de producţie de la clienţi. Reprezentanţii constructorului spun că noul model nu mai suferă de “bolile copilăriei” precum dinamică modestă, consum foarte mare de carburant, calitate slabă a materialelor de interior şi, nu în ultimul rând, designul anost.
Reclamaţiile posesorilor de Grand Cherokee i-au pus la respect pe cei de la Chrysler, care au redesenat în totalitate noul SUV. “Grand Cherokee nu a fost niciodată un aspirant la poziţiile deţinute de SUV-urile BMW sau Lexus”, a declarat Phil Jansen, inginerul şef al modelului Grand Cherokee. “Fiecare dintre noi a avut o imagine a ceea ce va trebui să demonstreze noul model pe piaţă”, a mai spun Jansen.
Vânzările încep de luna viitoare
Din vechea “bază de organe” nu mai rămâne decât arhicunoscutul propulsor Hemi de 5,7 litri, în configuraţie V8, cuplat la o cutie de viteze automată, cu cinci rapoarte. Tot vechi este şi sistemul de tracţiune integrală. În rest, tot ceea ce se găseşte pe viitorul Grand Cherokee este nou.
Dezvoltarea a fost axată pe cinci zone unde clienţii s-au arătat nemulţumiţi de-a lungul anilor: bancheta spate, calitatea materialelor folosite la interior, economia de carburant, dinamica şi designul anost. “Cei care au participat la proiect, n-au dorit o revoluţie a designului pentru Grand Cherokee, ci au avut viziunea unei maşini un pic mai elegante, cu forme ceva mai sculptate”, a ţinut să precizeze Phil Jansen, inginerul şef al modelului Grand Cherokee. Spaţiul insuficient pe bancheta din spate pentru genunchi şi picioare, în general, a fost rezolvat, spun cei de la Chrysler. Soluţia? Ampatamentul a fost mărit, acţiune în urma căreia spaţiul interior din spate a câştigat încă zece centimetri.
De asemenea, tot la interior, plasticul tare a fost înlo