Alexandru Cânpan şi-a dorit de când era mic să piloteze aeronave. Pentru a-şi îndeplini visul a muncit alături de tatăl său în construcţii, a fost dispecer şi a spălat avioane. Sursa: REMUS SUCIU
Un tânăr hunedorean a reuşit să-şi vadă visul cu ochii chiar dacă viaţa l-a încercat destul de greu în câteva momente. Alexandru Cânpan este, la cei 30 de ani ai săi, pilot pe o aeronavă civilă, iar în cel mult doi ani îşi doreşte să devină comandant de aeronavă.
Pentru el, aventura a început, iar trecerea de la statutul de copilot la cel de comandat este una dintre cele mai frumoase încercări prin care este posibil să treci în viaţa de pilot. Asta pentru că, de când se ştie, Alexandru nu a vrut decât să zboare.
Taxă de 28.000 de euro
"Primele mele amintiri din copilărie ştiu sigur că includ şi dorinţa de a zbura. Pe scurt, am vrut să zbor încă de când am fost conştient de existenţa mea", mărturiseşte Alexandru Cânpan.
Tânărul pilot s-a născut, a copilărit şi a studiat la Hunedoara, până în 1998, când a terminat liceul. Pe-atunci, părinţii lui erau deja plecaţi să muncească în Belgia. După ce-a absolvit liceul, Alexandru i-a urmat în străinătate, unde a studiat la un colegiu de automatizări. În 1999 a decis să încerce pentru prima dată să devină pilot, fără succes însă.
"La momentul la care am întrebat eu, nu era încă înfiinţată noua Şcoală Superioară de Aviaţie Civilă. Era doar vechea CIPA, instituţie care organiza cursuri doar când compania Tarom anunţa că are nevoie de piloţi. Am întrebat apoi pe la instituţii de profil din Europa şi am aflat că trebuia să plătesc peste 80.000 de euro pentru a urma o şcoală de pilotaj a cărei absolvire să-mi permită apoi să devin pilot în aviaţia civilă. Am continuat să întreb şi am găsit o şcoală privată, în Canada, unde taxa era mai mică - 28.000 de euro", povesteşte