Outox, o noua bautura "revolutionara" pe baza de fructoza, acid ascorbic si diverse arome, despre care compania producatoare afirma ca "accelereaza considerabil scaderea concentratiei de alcool din sange", a fost lansata, vineri, in Franta, informeaza lepoint.fr. Acest produs al companiei luxemburgheze Outox a fost lansat, vineri, pe piata franceza, in prezenta lui Gérard Porte, medicul oficial al Turului Frantei la ciclism, care a tinut sa laude calitatile stiintifice ale fructozei. Directia Generala pentru Concurenta, Consum si Combaterea Fraudelor (DGCCRF), organismul insarcinat cu analizarea dosarelor referitoare la produsele care prezinta riscuri nutritionale si de sanatate, a afirmat ca nu a primit nicio cerere de autorizare. Totusi, aceasta "potiune magica", imbuteliata in sticle de 25 de centilitri, poate fi achizitionata deja de pe internet, la pretul de 3,99 de euro, incepand de vineri, 18 iunie. Lansarea acestei bauturi a generat reactii puternice din partea organismelor care militeaza impotriva alcoolismului, care afirma ca noul produs ii va incita pe oameni, in special pe tineri, sa consume mai mult alcool ca de obicei, mai ales atunci cand ies cu prietenii in oras sau inainte de a conduce automobilul. Reprezentantii acestor organizatii sustin ca persoana care consuma produsul, dupa ce a baut alcool, nu va putea sa determine cu precizie momentul in care concentratia de alcool din sange va ajunge din nou la limita legala din Franta, care este de 0,5 grame de alcool/ litru de sange. Directorii companiei Outox si-au aparat produsul de aceste critici, precizand ca nu au dorit sa lanseze o bautura care ar putea fi invinuita ca ii incita pe oameni sa consume alcool: "Marketingul va fi facut cu ajutorul a doua mentiuni aditionale: «Consumati alcool cu moderatie» si «Trebuie sa aveti reflexe bune pentru etilotest»". Maurice Penaruiz, directorul general al compan