Compania ungară Malev, unul dintre primii cinci operatori aerieni de linie regulată din România, a transportat în perioada ianuarie-aprilie pe rutele din România către Budapesta cu 18% mai mulţi pasageri decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În primele cinci luni ale anului, cota de piaţă a operatorului aerian pe aceeaşi rută a urcat la 87%, iar veniturile au înregistrat o creştere de 7% faţă de acelaşi interval din 2010. Reprezentanţii companiei nu au precizat valoarea încasărilor. Anul trecut, operatorul ungar a transportat în jur de 300.000 de pasageri pe cursele din România către Budapesta. Malev operează patru zboruri zilnice pe ruta Bucureşti-Budapesta, două zboruri pe zi pe ruta Cluj-Napoca- Budapesta şi patru zboruri săptămânale între Târgu-Mureş şi Budapesta. Compania aeriană estima anul trecut că deţine o cotă de piaţă de 5% în România, concurând cu Tarom, Lufthansa, Austrian Airlines, Carpatair şi alţi operatori de linie regulată, dar şi cu operatorii low-cost Blue Air şi Wizz Air. Compania aeriană Malev a fost renaţionalizată în primul trimestru al anului acesta, statul ungar preluând o participaţie de 95% în cadrul companiei împovărate de datorii, potrivit AFP. Malev a fost privatizată în 2007, odată cu vânzarea unei participaţii de 99,95% către AirBridge. Compania ungară low-cost Wizz Air, prezentă şi pe piaţa românească, a contestat decizia statului de a cumpăra Malev, susţinând că este o decizie discriminatoare, ce distorsionează competiţia.
Compania ungară Malev, unul dintre primii cinci operatori aerieni de linie regulată din România, a transportat în perioada ianuarie-aprilie pe rutele din România către Budapesta cu 18% mai mulţi pasageri decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. În primele cinci luni ale anului, cota de piaţă a operatorului aerian pe aceeaşi rută a urcat la 87%, iar veniturile au înregistrat o creştere de 7%