OTP Bank, cel mai mare grup financiar maghiar, a început anul trecut un program de dezvoltare organizaţională, prin care 85 de angajaţi din middle şi top management au fost integraţi într-un proces amplu de evaluare şi instruire. Motivul? Şefii din bancă ştiau să ofere feedback angajaţilor, dar nu ştiau să delege şi să le măsoare performanţa.
Printre punctele tari ale celor 36 de angajaţi din senior managementul OTP Bank se numără faptul că erau foarte dedicaţi organizaţiei, iar o mare parte dintre aceştia erau conş tienţi de valoarea pe care o aduce în companie motivarea angajaţilor prin oferirea de feedback. De asemenea, şefii băncii ştiu să-şi re com penseze angajaţii, îi implică pe ceilalţi în luarea deciziilor, se concentrează pe livrarea sarcinii şi sunt foarte buni organizatori şi executanţi.
"Stilurile dominante din cadrul băncii erau în principal defensive, corespunzătoare unor nevoi de securitate a echipelor şi a organizaţiei. Lipsa de delegare sau motivarea performanţei prin excepţiile negative sunt câteva din punctele slabe întâlnite la nivel de management", a spus Diana Rosetka, general manager al firmei de training Achieve Global, care implementează programul de dezvoltare al OTP Bank. An gajaţii băncii au simţit nevoia de mai mult sprijin din partea conducerii, iar deadline-urile prea scurte au dus la crearea unei presiuni generale în companie. În acelaşi timp, liderii îşi do reau angajaţi mai productivi, mai creativi şi mai performanţi, care să lucreze bine în echipă.
"A existat o perioadă de promovări interne, iar unora dintre manageri nu le era clar care le sunt atribuţiile. «Wrong people in wrong places» este formula pe care au folosit-o angajaţii care au remarcat că promovările interne pe funcţii de management erau făcute pe baza cunoştinţelor tehnice, ale specialiştilor foarte bine pregătiţi, dar care nu ştiau să dezvolte oame