Cinematografele au dus-o bine in 2009 si o vor duce si mai bine anul acesta, paradoxal sau nu, tocmai din cauza crizei. Cei care nu au mai avut bani de plecat in vacante s-au dus sa vada un film in timpul liber. In primele 5 luni ale anului, incasarile din bilete au crescut cu 30% fata de perioada similara din 2009. Advertiserii nu pot trece cu vederea acest lucru, si sunt destule sanse sa-si dubleze investitiile pana la finalul anului, ridicand piata locala de publicitate in cinematografe la 4 mil. euro.
Investitiile advertiserilor in publicitatea in cinematografe s-au ridicat la circa 2 milioane euro in 2009, spun Constantin Caciur, general managerul Sugar Media, care vinde spatiile Movieplex si The Light, si Raluca Demetriade, sales managerul New Age Media, regia responsabila de vanzarile Cinema City. Anul acesta, spun ei, cu siguranta vor mai creste.
Caciur este ceva mai echilibrat in estimari si inainteaza o evolutie de "cel putin 10%" a publicitatii in cinema anul acesta. De unde aceasta precautie?
In 2009, criza a venit foarte tarziu in cinematografe, dar a venit. Dupa o primavara si o vara pline, undeva prin septembrie-octombrie s-a simtit brusc recesiunea.
"Clientii au operat taieri de bugete, insa tarziu. Asa ca am reusit sa terminam pe o piata in crestere si anul trecut. Efectele recesiunii au fost, in schimb, foarte vizibile, in ianuarie-martie 2010. Vanzarile de spatii au scazut, in aceast interval, si cu 50%. Traficul a crescut, dar banii bagati in campanii, si numarul campaniilor, s-au diminuat" , explica directorul Sugar Media.
Insa primele luni ale lui 2010 au inceput in forta in salile de cinema. Potrivit lui Caciur si Demetriade, cinematografele pe care le reprezinta, reteaua Movieplex si The Light, respectiv Cinema City, au inregistrat incasari cu 50%, respectiv 30% mai mari in primele 5 luni ale a