În timp ce mulţi dintre adulţii României nu ştiu exact ce presupune voluntariatul şi nu înţeleg de ce ar face ceva pe gratis pentru alţii, elevii Colegiului Tehnic Dimitrie Leonida dau o importantă lecţie de viaţă.
50 dintre liceenii acestei şcoli studiază, ca disciplină opţională, "Acţiunea comunitară",adică o materie despre voluntariat.
Mai mult, pe lângă că învaţă noţiuni teoretice, ei şi practică acţiuni benevole, în folosul celor neajutoraţi sau a comunităţii în general. Şi sunt singurii elevi din România care primesc note în catalog pentru asta!
Sondaj
Ideea introducerii voluntariatului ca disciplină opţională în şcoală a pornit în anul 2007, de la directoarea Colegiului Tehnic Dimitrie Leonida, Georgeta Sadoveanu, şi de la o tânără profesoară de franceză, Liana Coroianu (foto). Ambele erau convinse că o astfel de disciplină ar responsabiliza elevii.
"Ministerul Educaţiei derulează programul Strategia Naţională de Acţiune Comunitară, prin care încurajează cadrele didactice să desfăşoare acţiuni voluntare cu elevii, iar primul pas pe care l-am făcut a fost să introducem acest program în şcoală", explică Liana. În 2007 doar le-a propus elevilor să se implice în evenimente voluntare, realizând un soi de sondaj, ca să afle dacă liceenii ar fi sau nu interesaţi de acestă materie. Şi, spre plăcuta ei surpriză, au fost!
Aşa că profesoara a făcut demersurile necesare la Minister pentru a introduce voluntariatul ca disciplină opţională sub denumirea de "Acţiune comunitară", lucru ce s-a şi întâmplat în anul şcolar 2008-2009.
"E în franceză?"
Programa şcolară i-a permis să includă această disciplină doar la clasele a XI-a şi a XII-a, profil matematică-informatică, însă, fiind opţională, şi alţi elevi din şcoală s-au putut înscrie. Ca materie şcolară, "Acţiunea comunitară" înseamnă trei sferturi de semestru teorie şi un sfer