Decizia retailerilor de a extinde portofoliul de mărci private a reprezentat o gură de oxigen pentru producătorii mici şi mijlocii de bere puternic afectaţi de scăderea vânzărilor proprii.
Producătorii mici de bere, care mai deţin cumulat sub 10% din piaţa locală faţă de 30% în urmă cu cinci, şase ani, au semnat contracte de producţie de mărci private cu retaileri precum Carrefour, Metro sau Mega Image.
După ce au pierdut teren în faţa multinaţionalelor din bere, care au ajuns la o cotă de piaţă de peste 90%, micii producători încearcă să găsească noi strategii pentru a rămâne în business, pe o piaţă estimată la un miliard de euro anual.
"Am început să producem mărcile proprii ale retailerilor în anul 2009 ca urmare a orientării consumatorului final spre acest tip de magazine şi de produs. De la începutul anului şi până în prezent am început colaborarea cu alţi doi retaileri", a declarat Luminiţa Martin, directorul general al Albrau Grup, producătorul mărcilor Albrau şi Zimbru, care a rulat în 2008 afaceri de aproximativ 8 mil. euro.
Martin a adăugat însă că procentul actual realizat de mărcile private din vânzările totale Albrau nu este concludent. "Societatea noastră este în continuă campanie de acoperire de noi pieţe din ţară, drept pentru care cu fiecare judeţ sau distribuitor nou respectivul procent se modifică semnificativ", a completat directoarea.
Pentru cine produc
Producătorii de bere susţin că există două modalităţi de a produce bere pentru retaileri, respectiv pentru mărcile private ale acestora (de exemplu Carrefour are mărcile Carrefour şi Nr.1) sau pentru mărci dedicate, care sunt produse pentru un singur retailer, dar sub un nume diferit de cel al mărcii private a acestuia.
Astfel, Albrau produce bere în ambalaj PET (sticlă de plastic) de doi litri pentru mărcile private Aro (Metro), Carrefour (Carrefour)