Consiliul Judeţean Brăila vrea să transforme aerodromul fostei unităţi militare din Ianca într-un aeroport pentru avioane de marfă şi de pasageri.
Terenul şi hangarele fostei unităţi militare de la Ianca, unde a funcţionat un aerodrom, vor trece în administrarea Consiliului Judeţean Brăila. Fostul aerodrom este la 50 de kilometri de municipiul Brăila şi poate fi uşor transformat în aeroport civil.
Baza militară de la Ianca a intrat în restructurare în anul 2005. Conducerea Ministerului Apărării a considerat că nu mai are nevoie de aerodromul Ianca, deşi acesta era, înainte de 1989, una dintre cele mai bune unităţi de aviaţie din România. “Era un aerodrom de faimă, era bătaie printre ofiţeri să prindă o repartiţie aici. Ianca era aerodromul de rezervă pentru Feteşti – dacă un avion militar nu putea ateriza la Feteşti, el ateriza la Ianca. După acelaşi sistem, Feteşti era aerodromul de rezervă pentru Kogălniceanu”, ne-a explicat un fost ofiţer. Pe aerodromul Feteşti aterizează şi acum avioane MiG 21 LanceR, iar în perspectivă aici ar putea fi aduse avioane F-!6, dacă ele vor intra în dotarea Armatei Române. Conform protocolului încheiat între MApN şi Consiliul Judeţean Brăila, MApN va putea continua să utilizeze pistele aerodromului Ianca, “în caz de necesitate” - deci tot ca aerodrom de rezervă. Pistele sunt în stare bună şi au fost folosite ocazional şi de avioane de transport de mari dimensiuni, tip C 130 Hercules. Ultimele avioane militare care au folosit aerodromul Ianca au fost aeronave de antrenament de tip IAR 99.
Cazarma 906 Ianca a fost trecută din administrarea MApN în administrarea Consiliului Judeţean Brăila prin Hotărârea de Guvern 1269 / 2007. În momentul predării terenurilor s-au constatat neconcordanţe între suprafaţa reală şi cea din acte, fapt ce a impus noi măsurători şi un nou act normativ de transfer al terenurilor. Proiectul noii H