Copiii cred ca snacks-urile si mancarea tip junk food au un gust mai bun atunci cand personaje de desene animate sunt infatisate pe ambalaje, potrivit unui studiu.
Expertii in nutritie au atras atentia de mai mult timp asupra fapului ca astfel de imagini nu ar trebui folosite pentru a vinde mancare nesanatoasa celor mici, mai ales ca exista o "epidemie" de obezitate in randul copiilor, potrivit usatoday.
O echipa de cercetatori de la Yale a efectuat un studiu recent asupra acestei probleme. Ei au oferit snacksuri la 40 de copii cu varste intre 4 si 6 ani: biscuitei, jeleuri si morcovi. Continutul fiecarui fel de pachet era identic.
Unul din fiecare fel de mancare avea insa un personaj de desene animate - Scooby Doo, Dora the Explorer or Shrek - pe ambalaj, celelalte nu. Copiii au fost intrebati daca mancarea avea gust la fel sau mai bun.
Cercetatorii au descoperit ca:
*Mai mult de doua treimi au spus ca ar alege snacks-ul cu personajul de desene animate.
*Aproape jumatate dintre copii au spus ca mancarea are gust mai bun din pachetele cu desene.
Margo Wootan, directorul de nutritie al Centrului pentru Interesul Public din SUA, a declarat ca vanzarea de mancare nesanatoasa promovata prin personaje de desene animate trebuie sa inceteze.
"Trebuie sa promovam mancarea sanatoasa si sa-i convingem pe copii sa faca cele mai bune alegeri in aceasta prinvinta."
Copiii cred ca snacks-urile si mancarea tip junk food au un gust mai bun atunci cand personaje de desene animate sunt infatisate pe ambalaje, potrivit unui studiu.
Expertii in nutritie au atras atentia de mai mult timp asupra fapului ca astfel de imagini nu ar trebui folosite pentru a vinde mancare nesanatoasa celor mici, mai ales ca exista o "epidemie" de obezitate in randul copiilor, potrivit