Statul român, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), încasează anual doar o treime din taxele de drum, pentru că nu există un control eficient, potenţialul anual fiind de circa 500 de milioane de euro, potrivit unei analize a Ministerului Transporturilor."Anual, din rovinietă statul încasează 130 de milioane de euro, iar potenţialul este de 500 de milioane de euro în cazul în care majoritatea şoferilor ar plăti taxa de drum. Din aceas
Statul român, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), încasează anual doar o treime din taxele de drum, pentru că nu există un control eficient, potenţialul anual fiind de circa 500 de milioane de euro, potrivit unei analize a Ministerului Transporturilor.
"Anual, din rovinietă statul încasează 130 de milioane de euro, iar potenţialul este de 500 de milioane de euro în cazul în care majoritatea şoferilor ar plăti taxa de drum. Din această cauză avem probleme cu întreţinerea drumurilor", a declarat şeful direcţiei Transport Rutier din MTI, Sorin Sîrbu, cu ocazia seminarului pe teme de transport, EU-Transporta 2010, organizat de UNTRR.
Însă, nici dacă statul ar încasa 500 de milioane de euro din rovinietă nu ar fi de ajuns fără o alocare bugetară în consecinţă, suma reprezentând a zecea parte din necesarul anual de mentenanţă calculat de Ministerul Transporturilor.
16.000 de drumuri naţionale
"Anual, pentru întreţinerea drumului, solicităm câte cinci miliarde euro şi primim doar circa 1,2 - 1,2 miliarde de euro. Asta duce în principal la lipsa întreţinerii drumurilor naţionale", a spus reprezentantul MTI.
La ora actuală, în România avem circa 16.000 de drumuri naţionale, dar mare parte au durata de modernizare expirată, dintr-un total de circa 100.000 de drumuri, pentru reabilitarea întregii