Gigantul din industria bunurilor de larg consum Procter & Gamble pregăteşte în acest moment demararea producţiei la Urlaţi, lângă Ploieşti, în luna iulie urmând să intre în stocuri sau chiar pe rafturile din magazine primele şampoane Head & Shoulders, Pantene sau Wash & Go fabricate local.
"Vom inaugura oficial fabrica din Urlaţi la sfârşitul lunii septembrie, dar în iulie urmează să iasă pe poarta fabricii primele produse de îngrijire a părului", au declarat reprezentanţii P&G România.
Acesta este primul greenfield (fabrică construită de la zero - n. red.) al Procter & Gamble de pe piaţa locală. Încă de la început, compania va produce la Urlaţi mai mult pentru export, printre pieţele de destinaţie fiind cele din regiunea Balcanilor, dar şi Turcia, Rusia şi Ucraina.
Pentru demararea producţiei locale de şampoane, compania americană a recrutat până acum peste 150 de oameni, iar investiţiile în acest proiect sunt estimate de P&G la 100 mil. dolari. Noua unitate urmează să fie extinsă şi după 2010, prin instalarea mai multor linii de producţie. P&G are în total 1.000 de angajaţi în România, dintre care aproximativ 200 de persoane lucrează în fabrica de detergenţi din Timişoara, pe care producătorul a achiziţionat-o de la stat în anul 1995.
Americanii mai deţin un centru regional de achiziţii în Bucureşti, în care lucrează 230 de oameni şi care procesează anual comenzi de peste 10 miliarde de dolari ale companiei către furnizorii săi.
Procter & Gamble, care mai deţine în portofoliu branduri precum Ariel, Pampers sau Gillette, a raportat afaceri de 280 mil. euro (1.186 mil. lei) anul trecut pe divizia sa de distribuţie din România, în scădere cu 11% faţă de 2008.
Acesta este al doilea declin anual al vânzărilor raportat de gigantul american la nivel local, reprezentanţii companiei punând acest lucru pe lipsa de dinamism a consumului pe p