Arval, companie de leasing operaţional controlată de gigantul francez BNP Paribas, estimează pentru acest an afaceri în creştere cu 30%, până la 19-20 de milioane de euro, în condiţiile în care anul trecut acestea s-au ridicat la 15 milioane de euro.
În acelaşi timp, compania şi-a bugetat o stagnare a profitului la nivelul din 2009, de 1,4 milioane de euro (6 milioane de lei) net.
"Am obţinut pentru prima dată profit în 2009, cu un an mai devreme decât ne-am planificat. Profitul bugetat este la fel ca anul trecut, deoarece au crescut cheltuielile. Am investit într-o nouă locaţie pentru sediul central şi am decis să investim mai mult în sistemul IT. Pe de altă parte, vom fi afectaţi de scăderea pieţei second-hand deoarece vom câştiga mai puţini bani din vânzarea maşinilor la sfârşitul contractelor de leasing", a declarat Arnault Leglaye, directorul general al Arval România.
La sfârşitul anului trecut compania avea o flotă formată din 2.700 de maşini, iar în luna mai a trecut pragul de 3.000 de autovehicule. Pentru 2010 Arval are în plan să ajungă la o flotă de 3.400 de maşini.
Leasingul operaţional presupune închirierea unei flote de maşini de către o companie, care plăteşte fimei de leasing o taxă lunară. Această taxă cuprinde şi costurile pentru întreţinerea flotei, reparaţii şi asigurarea maşinilor, servicii de care se ocupă firma de leasing operaţional. În cazul leasingului financiar, finanţatorul nu se ocupă de aceste servicii.
Arnault Leglaye se aşteaptă ca tranzacţiile de tip sale≤ase back să reprezinte 40-45% din businessul nou al companiei în 2010. Aceste tranzacţii presupun vânzarea unei flote de maşini aflate în proprietatea clientului către firma de leasing, iar apoi utilizarea acesteia în sistem de leasing operaţional. În acest fel clientul poate obţine lichidităţi.
"Pentru client aceste tranzacţii sunt o oportunitate pe