Consiliul Judeţean pregăteşte trei variante pentru administrarea Cluj Arena după modelul marilor stadioane din Europa: Allianz Arena, Amsterdam Arena, Olimpico sau Giuseppe Meazza.
Valoarea chiriilor percepute pentru spaţiilede sub tribune şi strategia de administrare a Cluj Arena ar putea fi lăsate însarcina unei societăţi private. PreşedinteleConsiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, a declarat că, în această toamnă, vainiţia o dezbatere privind modul în care va fi administrat noul stadion alClujului. “Imediat ce va fi inaugurat, stadionul va începe să generezecheltuieli. încă din prima zi, cineva va trebui să achite diverse costuri –salarii, întreţinere, curăţenie, dotări, electricitate, încălzire etc.”, aafirmat Tişe. CJ are în vederetrei variante pentru administrarea Cluj Arena. în primul rând, există soluţiaca stadionul să fie manageriat de RegiaAutonomă de Administrare a Patrimoniului Public şi Privat (RAADPP), aflată însubordinea CJ. “însă aceasta ar presupune să facem angajări de personal, săasigurăm dotarea regiei. Stadionul trebuie să aducă profit judeţului, iarcineva trebuie să se ocupe de la îngrijirea gazonului la ticketing. Puţinprobabil ca toate acestea să le poată face regia noastră, în primul rând pentrucă nu ne permitem să mai facem angajări”, a explicat Tişe de ce aceastăversiune ar avea puţine şanse de reuşită. în al doilea rând,ar exista sistemul de administrare privată, în care CJ ar menţine doar uncontrol minim asupra preţurilor de închiriere practicate de administratorulstadionului, pentru a proteja organizaţiile sportive clujene finanţate dinfonduri publice, urmând să încaseze şi o redevenţă. A treia variantă presupuneun sistem mixt, în care CJ înfiinţează împreună cu un partener privat osocietate care se va ocupa de administrarea Cluj Arena. “Partenerul privatar urma să facă aproape toată munca, noi vom participa în societate doar p