Deşi Administraţia Străzilor susţine că a ales asfaltarea din cauza costurilor prea mari ale reabilitării pietrei cubice, constructori de la firme specializate din Italia demonstrează că pavimentul putea fi reparat la jumătate din preţul asfaltării.
După ce mai bine de 10 ani Bulevardul Aviatorilor a stat sub semnul peticirii, fie din cauza lipsei banilor, fie din cauza diverselor interese care au gravitat în jurul lucrărilor, acesta a ajuns să-şi piardă definitiv patina istorică dată de piatra cubică prin asfaltare. Astfel, bulevardul bucureştean comparabil cu Champs-Elysées din Paris va fi nivelat. Dacă francezii reuşesc să-şi conserve un bulevard de talia Champs-Elysées-ului, cu patru benzi pe sens şi cu un trafic foarte intens, edilii noştri nu vor bătăi de cap şi apelează la soluţii mai la îndemână. Alina Roman, directorul Administraţiei Străzilor, susţine că asfaltarea presupune costuri reduse faţă de pavarea cu piatră naturală, că asfaltarea se face mai rapid şi ar fi o soluţie „modernă", adaptată traficului rutier actual. Mai mult, directorul ASB susţine că întreţinerea asfaltului este mult mai facilă. În această variantă, valoarea totală a reabilitării Bulevardului Aviatorilor ajunge la 78.174.115 lei, adică aproximativ 18 milioane de euro. Iar din piatra cubică scoasă se vor face trotuare şi artere pietonale.
Pavajul cu piatră cubică putea fi mai ieftin
Dar nu există nicăieri dovada că Administraţia Străzilor ar fi apelat la expertiza vreunei firme specializate în reabilitarea străzilor cu piatră cubică şi care să fi estimat exact costurile şi durata lucrării în condiţiile în care s-ar fi păstrat caracterul istoric. Alexandru Chiţu, un român stabilit în Italia care face astfel de lucrări, a explicat pentru RL: „Cu siguranţă poate fi scoasă toată piatra cubică, refăcut stratul de ciment armat şi apoi refăcută complet pavarea. Pentru asta