In fiecare an, pilotii si stewardesele trebuie sa ajunga la un simulator pentru a-si "antrena" cunostintele si abilitatile astfel incat sa faca fata cu brio eventualelor probleme care pot aparea in timpul unui zbor. DailyBusiness.ro va prezinta simulatorul liniei aeriene maghiare Malev, unde vin sa se antreneze si angajatii altor companii, precum Carpatair sau Wizz Air.
Simulatorul Malev a fost cumparat acum cativa ani si a costat 2 miliarde de forinti (7 mil. euro). "Fiecare pilot trebuie sa petreaca in simulator 3-4 ore anual. O ora costa intre 300 si 400 de euro", spune Kulcsan Geze, un fost profesor universitar din Cluj, nascut in Romania, care traieste in Ungaria de peste 20 de ani si care in prezent colaboreaza cu Malev pentru activitatile de antrenament.
Simulatorul, o capsula gigant, se afla intr-o cladire din apropierea aeroportului Ferihegy. "Zborul" este monitorizat si eventualele greseli sunt apoi analizate.
[gallery:100]
In labirintul de camere se afla si un "tobogan" pe care se exerseaza iesirile de urgenta, un avion amenajat special pentru a se exersa situatiile de urgenta, dar si o camera exterioara unde sunt simulate incendii.
"Chiar zilele trecute au venit sa se antreneze aici stewardesele de la Carpatair", spune Kulcsan Geze.
Linia aeriana Malev a inregistrat in primele 4 luni ale acestui an o crestere de 18% ca numar de pasageri transportati din Bucuresti. Malev opereaza pe ruta Bucuresti-Budapesta si are conexiuni si in Cluj si Targu Mures.
Compania opereaza saptamanal 40 de zboruri din si inspre Romania. In fiecare an, pilotii si stewardesele trebuie sa ajunga la un simulator pentru a-si "antrena" cunostintele si abilitatile astfel incat sa faca fata cu brio eventualelor probleme care pot aparea in timpul unui zbor. DailyBusiness.ro va prezinta simulatorul liniei aeriene maghiare Malev