Sloganul "Mai respectuos cu mediul" este considerat mincinos
Emisiile de dioxid de carbon ale Daciei ajung până la 172 g/km, în timp ce media franceză este de 133 g/km
Juriul pentru deontologie în publicitate din Franţa a cerut încetarea difuzării spotului la Dacia Duster care lăuda virtuţile ecologice ale SUV-ului românesc. Sloganul "Duster: Un 4x4 respectuos cu mediul" induce deliberat în eroare consumatorii, iar grupul Renault-Dacia a fost prins în flagrant delict de înşelătorie.
Reclama, care prezenta SUV-ul drept un model, "care respectă mediul" a fost vizată de o plângere din partea asociaţiei Agir pentru mediu, care a fost acceptată de juriul francez. "Dusterul, maşina 4x4 de la Renault, ca majoritatea SUV-urilor în circulaţie nu respectă nici mediul, nici clima şi nici sănătatea cetăţenilor", apreciază asociaţia Agir pour l'Environnement, citată de site-ul Cartech.fr şi de NewsIn.
Juriul argumentează prin emisiile medii de dioxid de carbon ale modelului Duster (159 de grame/km în versiune 4x2 şi 172 grame/km în versiune 4x4), superioare mediei franceze actuale (133 grame/km).
Slogan mincinos
Chiar şi noul slogan - "Mai respectuos cu mediul" - este considerat mincinos, iar campania actuală pentru Duster va trebui astfel suprimată.
În comunicatul publicat pe site-ul Asociaţiei "Agir pour l'Environnement" se precizează că sancţiunea juriului a constat într-un simplu comunicat şi retragerea reclamei, considerat "prea târziu şi prea puţin", după ce reclama a circulat mai bine de o lună de zile pe internet.
Aceeaşi asociaţie este de părere că "Dusterul, SUV-ul 4x4 de la Dacia, precum şi marea majoritate a maşinilor 4x4 în circulaţie, nu respectă nici mediul înconjurător, nici clima şi nici sănătatea cetăţenilor ".
În acelaşi comunicat, Asociaţia "Agir pour l'Environnement" precizează că trei dintr