Preţul din piaţă al acţiunilor societăţii Casa de Bucovina - Club de Munte este
la mai puţin de jumătate decât cel de IPO
Valoarea din oferta publică nu a fost atinsă în ring de când titlurile se află la tranzacţionare
În piaţa de capital românească, cele cinci societăţi de investiţii financiare au fost adesea criticate pentru că nu ar avea un management performant, că acestea ar utiliza sub potenţial activele de care dispun. A existat însă un caz în care SIF Muntenia (SIF4) a demonstrat că poate valorifica în piaţă la preţuri nesperate participaţia la o societate unde este acţionară. Este vorba despre listarea companiei hoteliere Casa de Bucovina - Club de Munte, administratorul unui hotel de patru stele din Gura Humorului, judeţul Suceava, care operează sub brandul Best Western. A fost, din păcate, o dovadă de administrare pe care nu am fi dorit-o, întrucât această optimizare a câştigurilor s-a realizat pe seama investitorilor care au decis să participe la oferta publică derulată pe acest emitent.
Preţul de IPO, de 0,2 lei/acţiune, dublu faţă de valoarea nominală, nu a fost niciodată atins în piaţă de când simbolul BCM se află la tranzacţionare. În prezent, cotaţia se află sub valoarea nominală, ceea ce înseamnă că investitorii care au participat la ofertă şi au decis să rămână pe aceste titluri consemnează o depreciere mai mare de 50%. Dincolo de conjuncturile nefavorabile ale pieţei dintre intervalul de subscriere (4 decembrie 2007 - 21 ianuarie 2008) şi momentul de faţă, totuşi, această situaţie poate fi pusă în primul rând pe seama supraevaluării preţului de IPO.
Un pat de 45 de mii de euro
Suma atrasă de companie s-a ridicat la 9,1 milioane lei, SIF Muntenia optând pentru o ofertă derulată prin emisiunea de 45.500.000 de acţiuni noi la preţul de 0,2 lei/acţiune. Volumul de titluri era consistent, soc