Noua Ordonanţă de Urgenţă prin care Guvernul vrea să combată evaziunea fiscală va crea mari dificultăţi firmelor care derulează operaţiuni de achiziţii, livrări sau prestează servicii intracomunitare, consideră consultanţii fiscali.
Ordonanţa are şanse mari să fie publicată în Monitorul Oficial şi să intre în vigoare de la 1 iulie, iar noile măsuri care urmează să fie aplicate ar putea să împiedice societăţile comerciale să realizeze operaţiuni intracomunitare la începutul lunii, avertizează consultanţii fiscali.
Avocatul Gabriel Biriş, specialist în drept fiscal, a declarat, pentru Agerpres: "Nicio firmă nu se va putea înregistra în noul Registru al Operatorilor Intracomunitari la 1 iulie. Timpul va fi atât de scurt încât vor exista momente de întrerupere a afacerilor, pentru că implicaţiile faptului de a nu avea un cod de TVA valabil în UE sunt semnificative".
În opinia sa, firmele care vor fi prinse cu operaţiuni pe relaţia cu UE, care trebuie neapărat derulate în perioada dintre 1 iulie şi momentul înscrierii lor în nou-înfiinţatul Registru al Operatorilor Intracomunitari, vor avea o problemă.
Avocatul Gabriel Biriş a explicat că introducerea Registrului Operatorilor Intracomunitari implică, practic, scoaterea din baza de date a UE a tuturor codurilor de TVA ale com-paniilor româneşti şi reînregistrarea lor pe baza unui dosar.
Potrivit lui Biriş, un alt aspect din Ordonanţă care va afecta sever mediul de afaceri este închiderea antrepozitelor de depozitare a produselor petroliere, care va implica plata imediată a accizelor pentru mărfurile depozitate. Companiile care au în derulare contracte cu astfel de produse vor trebui să îşi asigure finanţarea pentru plata imediată a accizelor, a precizat expertul în drept fiscal.
Toate persoanele impozabile şi persoanele juridice neimpozabile care efectuează operaţiuni intracomu-nitare v