Au trecut 2 ani de la montarea lor şi efectele au fost simţite din plin de şoferii făgărăşeni şi de cei care au tranzitat DN 1, Braşov -Sibiu. Este vorba de insulele amenajate în sate, între localităţi şi chiar în intersecţii şi curbe. Teoretic rolul lor este de a-i obliga pe soferi să reducă viteza în trafic, să respecte limita legală în localităţi astfel încât numărul accidentelor să scadă. Practic, mulţi dintre şoferi au fost implicaţi în accidente deoarece nu au mai putut evita aceste „limitatoare de viteză“.
O cisternă s-a răsturnat peste un BMV la Mândra
Cel mai recent accident în care scuarurile de pe DN 1 , au „ajutat“ la gravitatea evenimentului rutier, a avut loc miercuri la Mândra, în data de 16 iunie. Şoferul unei cisterne încărcate cu aproape 30.000 de litri de motorină, se îndrepta spre Sibiu, când din cauza vitezei dar şi a şoselei umede a atins cu una dintre roţi, insula separatoare plasata la intrarea în localitatea Mândra dinspre Braşov. În acel moment, roata a explodat, şoferul a pierdut controlul volanului şi s-a răsturnat, exact peste un autoturism BMW, parcat în faţa unei case. „Eram chiar lângă poartă şi am văzut cum cisterna venea spre noi. Nu se balansa, era în derapaj. Am scăpat ca prin urechile acului, am fost la un pas spre moarte pentru că am coborât din maşină cu un minut înainte ca cisterna să se răstoarne peste maşina noastră. Maşina nu mai poate fi reparată, dar măcar sunt bucuros că am scăpat cu viaţă“, a declarat Nicolae Desa, proprietarul autoturismului avariat. Această întâmplare naşte mai multe întrebări: Dacă nu ar fi existat aceste limitatoare s-ar mai fi produs balansul la cisternă ? Oare maşina scăpată de sub control ar fi intrat în plin într-o casă şi ar fi explodat , dat fiind faptul că era plină cu combustibil? Sunt întrebări la care nu vom putea răspunde niciodată.
„Am auzit că bubuie, am crezut că a