Operatorul de transport în regim de taxi Fly Taxi, care până la începutul acestui an era singura companie care avea acces la terminalele Aeroportului Otopeni din Capitală, a demarat procedurile de intrare în insolvenţă, cererea urmând să fie judecată la Tribunalul Bucureşti la finalul lunii.
Fly Taxi a fost înfiinţată în anul 2003 de oamenii de afaceri Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, apropiaţi ai fostului ministru al transporturilor Miron Mitrea. Fly Taxi a fost singura companie care a respectat cerinţele caietului de sarcini al licitaţiei pentru cele 250 de permise de acces pentru taximetre în cadrul Aeroportului Otopeni.
Compania de taximetre a fost preluată apoi de omul de afaceri Fernando Enciu, iar Besciu şi Vulpescu şi-au retras în cursul acestui an ultimele maşini, 33 de unităţi, pe care le aveau la la Fly Taxi. Enciu a avut în administrare Insula Mare a Brăilei prin compania Reen Import, iar presa centrală a scris despre trimiterea sa în judecată în urma prejudicierii bugetului de stat cu 60 de milioane de lei.
Fly Taxi, care operează 130 de maşini, avea potrivit ultimelor date disponibile, o cifră de afaceri de 2,3 milioane de euro şi 126 de angajaţi în 2008. În 2009 compania a fost implicată în litigii de muncă cu o parte dintre angajaţii congolezi pe care i-a adus în România în urmă cu câţiva ani pentru posturile de şoferi. Reprezentanţii companiei nu au putut fi contactaţi până la închiderea ediţiei.
Cea mai mare parte a taximetrelor bucureştene operează cu un tarif mediu de 1,39 lei/km, în timp ce maximul poate ajunge şi la 3,9 lei/km. Fly Taxi are, potrivit ultimelor date disponibile, un tarif de 3,5 lei/km.
În economia locală aproape fiecare sector de activitate înregistrează câte un caz de insolvenţă a unei companii din topul primilor jucători. În retailul electroIT a cerut insolvenţa Flamingo, în retailul alimentar reţelel