Pentru multi advertiseri Internetul este deja un canal favorit pentru a livra obiective legate de vanzari si alte raspunsuri directe, insa publicitatea online afecteaza intreaga palnie a achizitiei si este inca gresit inteleasa, gresit reprezentatata si subevaluata in majoritatea media planurilor care au ca obiective construirea de branduri, spune Eric Urdahl, presedinte al Brand Advertising Steering Committee in cadrul IAB Europe.
“Cresterea competitiei globale, aglomerarea unor piete si fragmentarea media pun din ce in ce mai multa presiune asupra marketerilor in a justifica modul in care cheltuie bugetele de marketing. Mediul digital s-a dovedit a fi unic si flexibil in a livra rezultate impresionante. Am parcurs un drum lung de la primul banner online vandut si afisat. Ceea ce a inceput ca un banner modest s-a dezvoltat in sute de formate de publicitate online. New media ofera avantaje pe care mediile traditionale nu o fac. Cei care aleg sa desfasoare campanii de branding online isi asuma riscuri. Insa cei care prefera sa stea in spatiul lor confortabil risca sa piarda audientele si sa fie depasiti de catre cei care experimenteaza deja”, afiram Eric Urdahl (foto), in cadrul raportului Brand advertising and digital.
Potrivit materialului, bannerele influenteaza intregul canal de achizitii, avand un impact semnificativ asupra brand awareness, perceptiei de brand, respectiv asupra vanzarilor online si offline.
Desi consumul de media digitale nu a depasit momentan TV-ul in privinta atingerii unei audiente cat mai largi, acest lucru se va intampla in curand. In comparatie cu televiziunea, bannerele online genereaza o rata de implicare si eficienta mai mare.
Peisajul media s-a schimbat
Numarul utilizatorilor de Internet continua sa creasca. Astfel, daca anul trecut jumatate din locuintele din Europa aveau acces la Internet, in prezent pe