Impresioniştii au fost, sunt şi vor rămâne un filon bun pentru turism. Este fără îndoială ce şi-au spus şi localnicii din Normandia, regiune aflată la vest de Paris. Pe timpul verii de la Paris şi până la Le Havre - acolo unde se revarsă Sena în mare - o serie de expoziţii încearcă să atragă turiştii.
Impresioniştii au fost, sunt şi vor rămâne un filon bun pentru turism. Este fără îndoială ce şi-au spus şi localnicii din Normandia, regiune aflată la vest de Paris. Pe timpul verii de la Paris şi până la Le Havre - acolo unde se revarsă Sena în mare - o serie de expoziţii încearcă să atragă turiştii.
Printre cele peste 300 de expoziţii, spectacole sau concerte organizate din iunie şi până în septembrie în cadrul festivalului "Normandia impresionistă", manifestarea cea mai aşteptată şi mai mediatizată este găzduită de muzeul de artă din Rouen, capitala regiunii aflată la ceva mai mult de o oră în tren de Paris.
Expoziţia "Un oraş pentru impresionism" încearcă să-i arate vizitatorului cum a devenit acest oraş atracţia impresioniştilor. Adesea se spune că marile poveşti ale istoriei artei pleacă de la mici istorii personale. Regula se potriveşte de minune cu Rouen, oraş în care pictorul Claude Monet - considerat de majoritatea străinilor drept cel mai mare pictor francez - vine întâmplător să-şi vizteze fratele.
O vizită ce va da naştere unor tablouri majore, unui act istoric în artă. Între anii 1892 şi 1894 Monet va picta 28 de "Catedrale", o serie de tablouri deci considerate drept apoteoza artei moderne. Toate sunt variaţii pe o aceaşi temă, arată faţada principală a catedralei din Rouen în diverse momente ale zilei sau anului: pe înserate, în zori de zi, cu soare, pe cer întunecat.
Din cele 28 de tablouri originale, 11 sunt reunite acum la expoziţia din Rouen. O performanţă, o raritate ce numai ea ar justifica deplasarea până în cap