Parlamentarii europeni au respins săptămâna trecută propunerea Comisiei Europene de exceptare a şoferilor independenţi de la regulile privind timpul de lucru cărora li se supun cei profesionişti, astfel încât acestea se vor aplica şi conducătorilor independenţi de autobuz sau camion.
"Cu 368 de voturi pentru, 301 împotrivă şi 8 abţineri, deputaţii au confirmat în plen votul din comisia parlamentară, citând ca argumente aspecte legate de sănătate şi siguranţă, precum şi necesitatea unei concurenţe loiale în acest sector", se arată într-un comunicat al Parlamentului European.
Deoarece Comisia Europeană a declarat că "va studia diferitele opţiuni, inclusiv retragerea propunerii le gislative", Parlamentul a confirmat poziţia sa cu votul privind rezoluţia legislativă şi anume 383 de voturi pentru, 263 împotrivă şi 23 de abţineri.
Spre deosebire de acest vot, raportoarea Edith Bauer (PPE, SK) şi majoritatea deputaţilor grupurilor politice PPE, ALDE şi ECR au susţinut abordarea Comisiei Europene, care se axa pe problema "falşilor independenţi" (cei care nu sunt cu adevărat liberi să lucreze pentru mai mulţi clienţi), susţinând mai degrabă o definiţie mai clară a "şoferilor independenţi" decât includerea adevăraţilor independenţi în cadrul legislativ al acestei directive.
Directiva existentă include şi alte activităţi, ca de exemplu cele legate de încărcat/descărcat, asistenţă oferită pasagerilor, întreţinere şi curăţare, formalităţi cu poliţia şi vama. Legislaţia actuală pentru şoferii angajaţi prevede o limită săptămânală în medie de 48 de ore, care poate ajunge la 60 de ore, cu condiţia că media de 48 de ore pe săptămână nu a fost depăşită timp de 4 luni.
Potrivit acesteia, persoanele care efectuează activităţi mobile de transport rutier pot lucra cel mult 6 ore consecutive fără pauză. Timpul de lucru va fi întrerupt de pauze de cel pu