România a coborât în acest an cinci poziţii într-un clasament al celor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retailerii internaţionali în expansiune, fiind situată în acest moment pe locul 28, arată studiul A.T. Kearney Global Retail Development Index 2010.
În fruntea topului se află China, Kuweit şi India, în timp ce pieţele din Bosnia şi Herţegovina şi Guatemala se situează la coada clasamentului.
Gradul de atractivitate al pieţelor pentru retaileri a fost calculat în funcţie de stabilitatea politică şi economică, gradul de saturaţie al comerţului şi ritmul de expansiune al formatelor de retail modern raportat la dinamica PIB-ului din ţările analizate. Analiştii companiei de consultanţă AT Kearney pun declinul atractivităţii României pe baza saturării pieţei locale de retail. În ciuda prezenţei pe piaţă a unor retaileri-gigant, precum Metro, Schwarz, Carrefour sau Delhaize, gradul de concentrare a segmentului comerţului alimentar a rămas scăzut, în special în oraşele mici, mai arată în studiul citat.
În criză, retailul modern a continuat să performeze mai bine decât comerţul tradiţional în România şi a pariat tot pe expansiune, însă într-un ritm mai mic decât în 2005-2007.
România a coborât în acest an cinci poziţii într-un clasament al celor mai atractive 30 de pieţe emergente pentru retailerii internaţionali în expansiune, fiind situată în acest moment pe locul 28, arată studiul A.T. Kearney Global Retail Development Index 2010.
În fruntea topului se află China, Kuweit şi India, în timp ce pieţele din Bosnia şi Herţegovina şi Guatemala se situează la coada clasamentului.
Gradul de atractivitate al pieţelor pentru retaileri a fost calculat în funcţie de stabilitatea politică şi economică, gradul de saturaţie al comerţului şi ritmul de expansiune al formatelor de retail modern raportat la dinamica PIB-ului din ţările analizat