Magazinele de proximitate atrag tot mai multi clienti in dauna marilor hipermarketuri, pe fondul scaderii consumului, releva specialistii in retail. Principalele atu-uri ale comertului din cartier sunt preturile mici, gama de produse de baza si mai nou, sistemul de plata "la salariu".
Potrivit unui studiu realizat in primul trimestru din 2010 de compania de cercetare GfK, magazinele de proximitate se afla printre castigatorii crizei. Odata cu scaderea puterii de cumparare, romanii si-au redus vizitele la mall, iar acest lucru se vede cu ochiul liber. Multe dintre marile hipermarketuri sunt aproape pustii in timpul zilei.
Studiul, ce a inclus monitorizarea a 2.200 de gospodarii reprezentative la nivel national, arata ca frecventa de vizitare a magazinelor s-a redus cu 8,7% fata de T1 2009. Unde s-au dus toti acesti oameni? Potrivit specialistilor, mare parte au ales magazinele de cartier si pietele agro-alimentare, de unde pot cumpara produse mai ieftine decat din hipermarketuri.
''Am incercat sa aducem mai multe produse de stricta necesitate, de la paine la branza, lapte si carne de la producatori indepedenti, care nu intra in supermarketuri din cauza taxelor mari. Am reusit sa obtinem preturi bune si asta se vede'', explica Simona Luca, managerul unui magazin alimentar din cartierul Berceni, din Bucuresti.
Pentru a atrage cat mai multi dintre clientii marilor magazine, micii comercianti au lansat si un sistem de plata la salariu, care s-a dovedit castigator pentru multi dintre ei. ''Clientii vin si isi cumpara zilnic produsele de care au nevoie si ne platesc o data sau de doua ori pe luna, fara niciun fel de cost suplimentar, cand iau salariul. A fost o idee buna, pentru ca ne-am fidelizat cumparatorii'', a declarat omul de afaceri, pentru DailyBusiness.ro.
Simona Luca spune ca aceasta solutie de criza a fost una ri