Aeroportul timişorean este situat într-o comună din judeţ iar sediul său este la Ministerul Transporturilor.
Aeroporturile dintre Arad şi Timişoara vor continua să se concureze pentru a-şi atrage clienţii. Unificarea lor într-o companie aeroportuară ar fi fost benefică pentru ambele aeroporturi, care ar fi beneficiat de o strategie managerială comună. Fuziunea a căzut, pentru că timişorenii s-au opus, pe motiv că ei au curse mai numeroase şi nu au nevoie de un aeroport la Arad. Surpriza a venit de la ministrul Transporturilor, Radu Berceanu: Timişoara nu are aeroport. Deocamdată, fuziunea dintre aeroporturile Arad şi Timişoara a fost abandonată.
Ministerul Transporturilor ar fi dorit, pentru rentabilizarea aeroporturilor din Arad şi Timişoara, să înfiinţeze Compania Aeroportuară „Banat". Aici urmau să devină acţionari Ministerul Transporturilor, Consiliile Judeţene din Arad şi Timiş şi primăriile din cele două municipii reşedinţă de judeţ. Aeroportul din Arad ar fi funcţionat mai mult în sistem cargo şi lowcost, în timp ce cel din Timişoara s-ar fi axat pe cursele de pasageri.
Orgolii şi interpretări
Orgoliile politicienilor din Timişoara au fost mult prea mari, spun arădenii. Timişorenii au interpretat că primarul Aradului, Gheorghe Falcă, vrea să pună mâna pe noua companie prin influenţele politice pe care le are prin naşul său, Traian Băsescu. Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat însă, că proiectul a fost stopat pentru că s-au opus Consiliul Local Timişoara şi Consiliul Judeţean Timiş. „Cei din Timişoara s-au opus, deşi la ora actuală Timişoara nu are nici un aeroport. Aeroportul este într-o comună din judeţul Timiş, iar sediul este la Bucureşti, la Ministerul Transporturilor", a explicat Radu Berceanu. Ministrul a recunoscut că Aeroportul din Timişoara este profitabil pentru că aici operează compania Carpatair. Însă această c