Faptul că în 2009 s-au închis peste 100.000 de firme, distribuitorii de apă îmbuteliată în sistem watercooler au pierdut aproximativ 10% din clienţi.
Îmbuteliatorii spun că afacerile le-a scăzut cu aproximativ 10%, întrucât doar în 2009 s-au închis peste 100.000 de societăţi, o mare parte dintre ele fiind clienţii lor. „Diminuarea numărului de companii s-a simţit în afacerile noastre cu o scădere de 10%. Companiile nu au renunţat să le mai ofere angajaţilor apă. Numărul clienţilor s-a micşorat ori pentru că multe firme s-au închis, ori pentru că şi-au redus numărul de angajaţi", explică Mihai Matyas, directorul general La Fântâna, care deţine o cotă de 66% din piaţa internă de profil.
În România, piaţa de apă îmbuteliată în sistem wataercooler este estimată de competitori la aproximativ 35 de milioane de euro, iar pentru acest an se aşteaptă o creştere a acesteia de peste 7%. Principalii jucători sunt La Fântâna, Cumpăna, Cristalina (n. red. - produsă de Perla Harghitei) şi Şapte Izvoare, brand deţinut de Aqua Regis.
Din punct de vedere al consumului intern, acesta este de peste trei ori mai mic decât media europeană, spun producătorii. „Doar în Polonia, ţară cu aproximativ 50 de milioane de locuitori există 500.000 de watercoolere, în timp ce în România numărul acestora este de maximum 95.000", explică Mihai Matyas.
La Fântâna, afaceri de 18 milioane de euro
Furnizorul de apă îmbuteliată în sistem water cooler La Fântâna estimează pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de 6%, la aproximativ 18 milioane de euro, şi un uşor avans al profitului brut, faţă de nivelul de 5,4 milioane de euro obţinut în 2009. Potrivit directorului general al companiei, în piaţa de profil s-a observat o tendinţă de reducere a consumului de apă îmbuteliată pe segmentul corporate, din cauza scăderii numărului de angajaţi din companii. „Nu au