Compania de taximetrie este în pragul falimentului la doar cinci luni după ce a pierdut monopolul din parcarea Aeroportul Internaţional Henri Coandă.Patronul firmei Fly Taxi, Fernando Enciu, susţine că a ajuns la insolvenţă din cauză că „noi suntem singura companie care îşi achită TVA-ul şi celelalte taxe la timp”.
Unicul operator care oferea servicii de transport persoane în regim de taxi la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, Fly Taxi, a fost înlocuit la 1 februarie, anul acesta, cu 13 firme de taxi şi 57 de particulari. Tot atunci s-a stabilit că tariful practicat de taximetrişti nu poate depăşi 3,5 lei pe kilometru.
Pierderea monopolului de la aeroport, după cinci ani „de domnie“, a adus în nici cinci luni la sapă de lemn Fly Taxi, patronul Fernando Enciu cerând insolvenţa firmei la Tribunalul Bucureşti, într-un dosar înregistrat la 16 iunie.
Chiar dacă regimul de lucru al companiei s-a schimbat, şoferii de la Fly luând şi curse în Capitală, nu numai de la aeroport, tariful a rămas la 2,99 de lei. În condiţiile în care majoritatea firmelor de taxi care activează în Bucureşti practică un tarif de 1,39 de lei pe kilometru, şoferii de la Fly Taxi, care nu prindeau prea multe curse, s-au orientat către alte companii de profil.
Nu s-a adaptat
Preşedintele Camerei Taximetriştilor din Bucureşti, Vasile Ştefănescu, a declarat ieri, pentru „Adevărul”, că motivele falimentului firmei Fly Taxi ţin de pierderea exclusivităţii de la aeroport. „Enciu a fost titular patru-cinci ani la Aeroportul Otopeni şi nu s-a orientat şi către alte pieţe. Nu s-a dezvoltat pe piaţa din Bucureşti şi nici nu s-a adaptat la noile reguli de la aeroport, după ce a rămas cu doar 70 de ecusoane din 250“, a spus Ştefănescu.
El a adăugat că şi cealaltă companie de taximetre a lui Enciu se află într-o situaţie asemănătoare. „Perfect Taxi e şi ea pe