A cincea ediţie a celui mai cuprinzător anuar de pe piaţa de informaţii de business, "Cei mai mari jucători din economie - 2010" este de astăzi pe piaţă.
Mediul local de business este dominat în prezent de companiile cu acţionariat străin, în timp ce companiile româneşti dispar una câte una în portofoliile multinaţionalelor, potrivit analizei realizate de Ziarul Financiar pe cele 80 de pieţe cuprinse în anuarul de business al României "Cei mai mari jucători din economie".
Oamenii de afaceri români consideră însă că mai există segmente de piaţă în care companiile străine nu sunt prezente încă şi care pot fi exploatate de companiile cu acţionariat românesc, însă în cele mai multe cazuri acestea sunt caracterizate prin profitabilitate scăzută şi riscuri mari.
"Companiile româneşti încă mai au loc pe piaţă în domeniile în care reuşesc să exploateze cel mai bine avantajele competitive. Sunt români care au reuşit să fie lideri în alte pieţe decât România, ceea ce înseamnă că încă mai este loc. Unul dintre exemple este furnizorul de servicii IT Softwin", a declarat Florin Pogonaru, preşedintele Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).
Tot sectoarele de nişă sunt cheia creşterii businessului românesc şi în opinia lui Sorin Minea, preşedintele producătorului de mezeluri Angst şi al Federaţiei Patronale Române din Industria Alimentară Romalimenta. "Există oportunităţi pentru companiile româneşti în domenii în care companiile străine nu sunt foarte prezente încă. Unul dintre aceste sectoare îl reprezintă serviciile sau poate chiar şi agricultura", susţine managerul care a devenit recent acţionar majoritar al companiei Angst, unul dintre cei mai mari producători de mezeluri, cu afaceri de peste 50 de milioane de euro.
Ei afirmă că principalul motiv pentru care s-a ajuns în această situaţie a fost lipsa de capital de care mediul de