Prima noapte din cele patru în care Gara de Nord nu este funcţională a fost un chin pentru sute de călători.
Decizia responsabililor din Ministerul Transporturilor de a opri electricitatea în cea mai mare staţie de trenuri din România, începând din noaptea de marţi spre miercuri până în noaptea de vineri spre sâmbătă, este cauzată de finalizarea lucrărilor la Pasajul Suprateran Basarab ce traversează liniile de tensiune ale căilor ferate. Astfel, între orele 00.05 şi 4.20, sosirile şi plecările trenurilor din Gara de Nord au fost mutate în gările Basarab, Băneasa şi Chitila.
Atât infrastructura staţiilor alternative, cât şi varianta de transportare a călătorilor din şi spre acestea nu au făcut faţă solicitărilor. De pildă, gara din Chitila, care nu este mai mult decât o haltă din provincie, a devenit peste noapte gazda unor garnituri importante precum cea de Budapesta sau de Mangalia.
Taxiul până la Chitila, cât biletul până la mare
Aproape de ora 00.00, în noaptea de marţi spre miercuri, în holul gării din Chitila se lua cina. O şatră improvizată pe trolere, sacoşe de rafie şi pături înfulecă trecând din mână în mână câteva roşii pe care le îmbucă împreună cu felii de salam şi brânză.
La desert: seminţe. Nici bănuială că faimosul tren internaţional Pannonia, care circulă pe ruta Budapesta-Bucureşti, urmează să oprească pentru câteva minute la linia a patra pentru a lăsa câteva vagoane ce vor fi trase de o locomotivă la Mangalia. „Are întârziere de 55 de minute", a spus sec şeful de gară, în timp ce traversa peronul, agitat din cauza responsabilităţii ce a picat pe capul lui. Ghinioniştii care au ales să plece spre mare cu trenul de noapte ajungeau rând pe rând. „Tot la Constanţa?", întreabă deznădăjduită o femeie pironită în mijlocul peronului, cu un bagaj după ea.
„M-am dus la Gara de Nord şi de-acolo mi-au zis că tre