Retailerul Carrefour a închis două supermarketuri din Hunedoara şi Baia Mare, la mai puţin de doi ani de la rebrandingul acestora din Artima în Carrefour Express. Acestea sunt primele unităţi ale fostei reţele Artima închise de Carrefour.
Compania franceză a plătit 55 mil. euro în 2007 pentru achiziţia reţelei Artima de la fondul de investiţii Enterprise Investors, lanţul de supermarketuri având la acea dată 21 de unităţi. La finele lui 2008, magazinele preluate erau pe pierdere, ca şi în 2007, cu o stagnare a afacerilor la valoarea din anul anterior, de circa 100 mil. euro, potrivit celor mai recente raportări financiare disponibile.
"Magazinele din Hunedoara şi Baia Mare sunt închise în acest moment pentru optimizarea parcului de supermarketuri. Anul acesta am deschis însă deja trei unităţi Carrefour Market în Capitală, iar pentru moment mai avem în plan o inaugurare în luna iunie în Bucureşti, în centrul comercial Home & Design Mall din Ghencea", a declarat Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România.
Anul trecut, reţeaua a avut o scădere de vânzări similară celei înregistrate de hipermarketurile Carrefour - potrivit datelor furnizate de retailer - deşi în 2009 francezii au început investiţiile în extinderea lanţului de magazine preluat de la Enterprise Investors.
În total au fost finalizate anul trecut 6 proiecte de expansiune pe segmentul supermarketurilor, prin investiţii ce pot fi estimate la circa 6 mil. euro în 2009.
Compania a raportat afaceri consolidate de 1,13 mld. euro (cu TVA) în România în 2009, cu 22 de hipermarketuri şi 25 de supermarketuri.
Cine "se bucură" de închiderile Carrefour
În Hunedoara, un oraş cu circa 70.000 de locuitori, Carrefour se bătea în principal cu discounterii, cel mai mare competitor al său fiind reţeaua germană Kaufland.
Fostul spaţiu al Carrefour este în aces