UniCredit Ţiriac se pregăteşte să le ofere soluţii de restructurare a creditelor pentru diminuarea eforturilor de plată clienţilor săi angajaţi în sectorul bugetar, spune Zoltan Major, vicepreşedinte responsabil de retail în cadrul băncii.
"Clienţii bugetari reprezintă la UniCredit circa 10% din totalul portofoliuli total de clienţi de retail, de 500.000 de persoane fizice şi IMM", a spus Major. Zoltan nu a precizat câşi dintre aceştia au credite în derulare.
Mihai Meiu, director în cadrul Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor, a declarat recent că băncile ar trebui să meargă din proprie iniţiativă spre clienţi pentru a le oferi soluţii de restructurare a creditelor, întrucât oamenii sunt "speriaţi".
"Sperăm că bugetarii vor putea să îşi plătească ratele, dar clienţii vor decide dacă vor să beneficieze de măsuri de restructurare. Nu aşteptăm să vedem întârzieri la plată, ci mergem la ei", spune şi Zoltan Major.
Pe de altă parte, el a precizat că încă nu s-a observat o revenire din punctul de vedere al creditelor neperformante de pe segmentul de retail şi anticipează o întârziere a reluării consumului în urma măsurilor anunţate pentru ajustarea fiscală, dar că speră ca în ultimul trimestru din 2010 sau în primele trei luni ale anului viitor consumul privat să reînceapă.
UniCredit Ţiriac a lansat în parteneriat cu Metro Cash&Carry un card de credit co-brand dedicat IMM-urilor. Cardul, emis sub sigla Visa, permite accesul la o linie de credit în lei de până la echivalentul a 35.000 de euro, care nu poate să depăşească însă 30% din cifra de afaceri lunară a firmei.
UniCredit Ţiriac se pregăteşte să le ofere soluţii de restructurare a creditelor pentru diminuarea eforturilor de plată clienţilor săi angajaţi în sectorul bugetar, spune Zoltan Major, vicepreşedinte responsabil de retail în cadrul băncii.
"Clienţii bugetari reprez