Primele trei luni ale anului au adus creşteri uşoare ale vânzărilor de automobile la nivel mondial, însă programele de stimulare a înnoirii parcurilor auto s-au încheiat, iar producătorii văd cum vânzările bat pasul pe loc.
Chiar dacă rezultatele din primul trimestru din 2010 nu se compară cu cele raportate în anii de dinainte de criză, producătorii auto putea spera în redresarea pieţei. Preşedintele şi directorul executiv al diviziei europene a Ford, John Fleming, consideră că rapoartele pe lunile aprilie-iunie vor indica vânzări mult mai slabe, faţă de cele din intervalul ianuarie-martie 2010.
Scăderea pieţei auto europene vine pe fondul reducerii vânzărilor în principalele cinci pieţe comunitare. Până acum, britanicii au înşelat aşteptările analiştilor, continuând să cumpere autovehicole, dar planurile de austeritate anunţate de guvern vor crea "unele distorsiuni în piaţă", a explicat John Fleming, în cadrul unei conferinţe desfăşurate în Bilbao, notează Wall Street Journal.
Rusia şi Turcia prezintă potenţial de creştere, a mai spus oficialul Ford.
Rabla, un program european
Germania a alocat 5 miliarde de euro pentru programul de înnoire a parcului auto, care s-a încheiat în primăvara acestui an. Prima de casare era de 2.500 euro pentru casarea unui autoturism mai vechi de 9 ani şi achiziţionarea unuia nou.
Guvernul român a suplimentat de mai multe ori numărul de tichete valorice, care sunt acordate posesorilor de maşini care doresc să le caseze prin programul "Rabla". Prin intermediul acestuia, au fost achiziţionate 23.700 de autoturisme noi, din care 10.650 de autoturisme marca Dacia.