Viitoarea sală de spectacole pe care municipalitatea intenţionează să o construiască în Cluj-Napoca, unde ar urma să concerteze şi Filarmonica de Stat Transilvania, trebuie testată acustic de specialişti în amenajarea acestor spaţii, iar în Europa există doar 2-3 astfel de birouri de arhitectură, a subliniat astăzi dirijorul permanent al Filarmonicii clujene, Nicolae Moldoveanu (foto). Acesta a mai specificat că gestionarii proiectului trebuie să fie atenţi pentru a nu irosi banul public, pe o construcţie mai ieftină dar improprie pentru concerte.
“în Hamburg s-a construit o sală de concerte cu 500 de milioane de euro, dar aceea e altceva, nu vorbim despre asta. în Danemarca o sală a fost construită cu 300 de milioane de euro, iar în Budapesta, a costat 150 de milioane de euro. Ca să avem o sală normală, la un nivel cât de cât, costă cel puţin 50 de milioane de euro. Am auzit vehiculându-se sume de genul 7 milioane de euro. Trebuie să fim foarte atenţi să nu irosim banul public”, a subliniat Moldoveanu, dirijorul permanent al Filarmonicii clujene, la conferinţa de presă organizată astăzi de instituţie cu ocazia închiderii stagiunii artistice 2009-2010.
Moldoveanu a subliniat că de la aparţiţia primelor săli de spectacole în Europa, în secolul XIX, există doar 2-3 birouri de arhitectură, la nivel european, care au expertiză în amenajarea de săli de spectacole, un aspect primordial fiind acustica sălii respective: “Nu orice ciumet de arhitect poate construi o sală de spectacole. Viitoarea sală va trebui testată acustic de persoane care au dat dovada construirii unor astfel de spaţii. în România nu avem aşa ceva”, a explicat Moldoveanu.
Directorul Filarmonicii Marius Tabacu a menţionat că birourile de arhitectură specializate ar trebui cel puţin consultate cu privire la acustică.