Saab va lansa nu mai puţin de cinci modele până în anul 2013, intenţia fiind de a înlocui fiecare model din gama sa actuală. Primul venit este noul 9-5, care va fi disponibil în România din luna iulie.
Realizată pe platforma alungită a Opel Insignia (denumită Epsilon), noua generaţie 9-5 este primul model lansat după despărţirea Saab de GM şi achiziţionarea producătorului suedez de către Spyker. Proiectul noului 9-5 a început încă din anul 2000, fiind amânat de două ori, pe parcurs: o dată în parteneriat cu Alfa Romeo şi a doua oară, cu Subaru.
Acum, la 13 ani de la introducerea primei generaţii, noul 9-5 are de înfruntat rivalii consacraţi în clasa mare, Audi A6 fiind considerat principalul competitor de către oficialii companiei.În 2011, noul 9-5 sedan va fi urmat de 9-5 break, versiune care va aduce un plus de spaţiu în interior (mai ales la nivelul portbagajului).
Crossover
Marea noutate a anului viitor este crossover-ul 9-4X, construit, de asemenea, pe o platformă General Motors. Saab 9-4X va fi crucial pentru succesul mărcii scandinave în Statele Unite ale Americii, dar şi pe continentul european. Se ştie că americanii au o pasiune pentru astfel de modele, însă segmentul este în dezvoltare şi în Europa. O altă premieră importantă o constituie viitoarea generaţie 9-3, programată pentru 2012.
Modelul va fi dezvoltat pe o platformă Saab aflată în dezvoltare, gama urmând să includă şi o versiune hatchback cu trei uşi, ce aminteşte de clasicul Saab 900. Anticipând interesul pieţei pentru aceste modele, Saab va prezenta şi un model de clasă mini/mică, denumit 9-2.
În afara faptului că este un model susţinut puternic de Victor Muller, CEO-ul Spkyer, momentan nu se cunosc prea multe informaţii concrete legate de Saab 9-2. Este posibil ca producţia să aibă loc în altă parte decât la Trollhattan (Suedia), o altă problemă fiind găsirea u