De la 1 iulie, operatorii de telefonie mobilă din România vor întrerupe serviciile de internet în roaming clienților care călătoresc în Uniunea Europeană, dacă aceștia nu au optat pentru un anumit prag de utilizare al acestui serviciu, se arată într-un comunicat al Autorității Naționale de Comunicații (ANCOM).
Utilizatorii pot solicita operatorilor schimbarea plafonului financiar implicit sau, după caz, eliminarea acestuia.„Stabilirea unui plafon-limită pentru serviciile de comunicații de date în roaming asigură o mai mare transparență și o mai bună protejare a utilizatorilor, limitând riscurile conectării și descărcării automate și necontrolate de date în roaming. Îi sfătuim pe toți utilizatorii de telefonie mobilă care se află pe teritoriul României, dar în apropiere de graniță, să fie atenți ca telefonul mobil să nu se conecteze automat la rețeaua țării vecine și să plătească astfel tarife de roaming pentru convorbiri sau transfer de date”, a declarat Cătălin Marinescu, președintele ANCOM.
În baza reglementărilor Comisiei Europene, utilizatorii de servicii de comunicații de date în roaming au posibilitatea de a opta, de la 1 martie 2010, din proprie inițiativă și gratuit pentru un plafon financiar (sau exprimat în volum corelat unei perioade de utilizare specificate), precum și pentru un serviciu prin care li se furnizează informații privind consumul acumulat pentru serviciile de comunicații de date în roaming.
Atunci cand se apropie de acest plafon, utilizatorii primesc o notificare de avertizare pe telefonul mobil sau alt dispozitiv al serviciului de roaming (SMS, e-mail sau fereastră de tip pop-up pe ecranul calculatorului).
În momentul în care acest plafon este depășit utilizatorii primesc o altă notificare și pot să solicite continuarea furnizării serviciilor (dar și costurile asociate serviciului în roaming), fie sistarea utilizăr