Lansarea de noi săli de cinema dotate cu tehnologii de ultimă generaţie a atras anul trecut peste 5,2 milioane de spectatori, un număr dublu faţă de acum cinci ani.
Pe piaţa locală erau în funcţiune la sfârşitul anului trecut 74 de cinematografe, ceea ce înseamnă peste 182 de ecrane şi aproape 50.000 de locuri, conform datelor Centrului Naţional al Cinematografiei (CNC), comparativ cu acum cinci ani, când funcţionau 85 de cinematografe cu un număr similar de locuri.
În această perioadă, numărul biletelor vândute a crescut cu aproape 50%, ajungând anul trecut să depăşească 5,2 milioane de unităţi, ceea ce a adus în buzunarele operatorilor încasări de peste 86 mil. lei (21 mil. euro).
Într-un an de criză în care puterea de cumpărare a scăzut, iar preţul mediu al biletelor s-a majorat cu 17,7%, numărul de spectatori din sălile de cinematograf a crescut anul trecut cu 1,5 milioane de spectatori faţă de 2008.
Trei jucători deţin peste 70% din piaţă
Principalii jucători care deţin peste 70% din piaţă, Hollywood Multiplex Operations, Cinema City şi Movieplex, au atras peste 3,8 milioane de spectatori şi deţin împreună 84 de săli.
"În primul trimestru al anului 2010 cifra de afaceri a crescut cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În ceea ce priveşte numărul de spectatori, acesta a crescut cu 3 procente în primul trimestru al acestui an faţă de primul trimestru din 2009", spune Raluca Moroianu, director de marketing, divizia Distribuţie-Entertainment a Media Pro, care deţine pe piaţa locală reţeaua de cinematografe Hollywood Multiplex. În cele trei cinematografe: Hollywood Multiplex, CinemaPRO şi Hollywood Multiplex Lotus Oradea, care au împreună 16 ecrane, operatorul a înregistrat anul trecut, cele mai mari încasări din bilete de pe piaţa locală, peste 24,5 mil. lei (circa 6,1 mil. euro) şi a atras peste 1,38 milioane de s