Perioada 1996-1998, marcata de instabilitate economica, l-a surprins pe Mihai Matyas, actualul director general al La Fantana, in functia de director de operatiuni si achizitii a Quadrant-Amroq Beverages. Acum parcurge o noua perioada dificila din punct de vedere economic insa afirma ca actuala criza financiara este “mai provocatoare” decat cea de la finalul anilor ’90 pe fondul unui nivel mai mare de incertitudine si a lipsei un sistem de valori de referinta.
Mihai Matyas (foto), 53 de ani, are o experienta de peste 27 de ani in industrii importante din Romania, dintre care 15 ani i-a petrecut in industria bauturilor racoritoare, lucrand pentru Quadrant-Amroq Beverages, compania care a detinut pana in 2006 in exclusivitate franciza Pepsi pe piata locala, si in industria alimentara si cea a cimentului si a materialelor refractare. Interviu: Cum a ajuns Pepsi in Romania
“Criza din ’96-’98 desi a fost la nivel global, iar Romania a fost afectata mai puternic, avea un grad de predictibilitate mai mare. Romania a facut atunci niste pasi concreti, reformele adoptate facand ca aceasta tara sa iasa mai repede din criza. Nivelul de incredere era mai ridicat decat acum. In prezent acest nivel de incredere este determinat de incertitudinea la nivel global si rasturnarea sistemului de valori de referinta”, afirma Matyas.
Daca in perioada ’96-’98 principala problema cu care se confruntau companiile active in mediul de afaceri din Romania era instabilitatea valutara, acum gradul de incertitudine este legat de momentul in care se va relua cresterea economica si la ce nivel.
Dupa 13 ani in cadrul companiei, Mihai Matyas si-a incetat in martie 2007 colaborarea cu QAB, ultima pozitie ocupata fiind cea de vicepresedinte investitii si cercetare&dezvoltare. Ulterior, Matyas s-a dedicat propriului business, oferind consultanta pentru companii din industria alim