Atrium European Real Estate: Chiriaşii mari te ţin în echilibru indiferent de situaţia macroeconomică
Militari Shopping Center nu are un vad comercial bine dezvoltat
Bogdan Dăncău, managing director în cadrul Atrium European Real Estate, proprietarul parcului Militari Shopping Center din Bucureşti, crede că marii chiriaşi din centrele comerciale ar trebui să le susţină, indiferent că este criză sau nu. Dar dacă şi marii retaileri au probleme, atunci România are probleme mari. În ceea ce priveşte performanţa parcului de retail la un an de funcţionare, Dăncău a menţionat că deşi se încadrează cu estimările companiei, aceasta ar putea fi mai bună în altă situaţie macroeconomică. "Chiriaşii mari te ţin în echilibru indiferent de situaţia macroeconomică. Dacă ajung şi ei să fie într-o situaţie atât de dificilă, atunci înseamnă că România are mari probleme. Avem 12.000-13.000 de vizitatori pe zi în timpul săptămânii, iar în week-end 23.000-25.000 pe zi fără să luăm în calcul Decathlon, Kiabi, Praktiker şi Domo. În primele cinci luni suntem în buget, iar în luna mai din acest an vânzările retailerilor sunt cam la acelaşi nivel cu luna mai din 2009 sau în unele cazuri chiar peste, în condiţiile deschiderii de noi centre şi a crizei", a afirmat Dăncău, citat de Mediafax.
El crede că există posibilităţi de creştere atât a numărului de vizitatori, cât şi a vânzărilor, în condiţiile în care în zonă au fost dezvoltate în ultimele luni circa 18 blocuri de locuinţe. "Nu avem o catchment area (vad comercial - n.r.) primară, dar zonele Chiajna şi Roşu sunt în curs de dezvoltare, în câteva luni s-au construit 18 blocuri. Odată cu rezolvarea problemelor cu infrastructura, cred că se va forma o arie primară cu un mare potenţial", a explicat Dăncău.
Retailul din România şi Ungaria suferă mult din cauza crizei, Polonia e pe creştere, iar Rusia re