Şase chiriaşi ai centrului comercial Militari Shopping din vestul Capitalei şi-au închis magazinele la un an de la deschidere, spaţiile lăsate libere având o suprafaţă cumulată de 500-600 de metri pătraţi, astfel că gradul de ocupare al proiectului este de circa 99% în prezent.
Au fost închise două magazine cu articole pentru copii - Okaidi şi Sergent Major -, librăria Mladinska, magazinul de accesorii din bumbac destinate uzului casnic Sensei, magazinul Melaverde din grupul Sarra blu' şi magazinul de cosmetice Natural Paris.
"Toate cele şase magazine au fost închise anul acesta. Preţul este un element care dictează în această perioadă, iar unele magazine aveau o politică de preţuri cu care nu aveau vânzări nici măcar în mallul din Băneasa (poziţionat cu retaileri care comercializează articole mai scumpe decât în Militari Shopping - n. red.). Gradul de ocupare este în prezent de 99%, în condiţiile în care aceste magazine ocupau între 500 şi 600 de metri pătraţi", a explicat Bogdan Dăncău, managing director al companiei Atrium European Real Estate, proprietarul centrului comercial.
Proiectul a implicat o investiţie de circa 75 de milioane de euro pentru realizarea unor spaţii comerciale de 53.000 mp, principalii chiriaşi fiind Auchan, Praktiker, Decathlon, Kiabi, C&A şi Deichmann.
"Căutăm alţi chiriaşi, dar pentru unele spaţii căutăm retaileri cheie, care să şi atragă trafic, dar nu este deloc uşor în această perioadă", spune Dăncău, care admite că în acest an au fost oferite reduceri de chirii pentru o perioadă de şase luni anumitor retaileri.
"În continuare avem chirii fixe, deşi am observat că tendinţa în piaţă este de a trece către chirii procentuale din vânzări. Din informaţiile pe care le avem, vânzările în luna mai a acestui an au fost mai bune decât în luna similară a anului trecut, deşi între timp suprafaţa comercială din Bucureş