Producătorul brandurilor Bergenbier şi Stella Artois, Bergenbier SA - al treilea jucător din industria berii -, a înregistrat anul trecut o pierdere de 3,4 milioane de euro faţă de un profit net de 15 milioane de euro în 2008, potrivit datelor depuse de companie la Registrul Comerţului.
În aceeaşi perioadă, cifra de afaceri s-a diminuat cu 10,4% în lei şi cu 22,2% în euro, la 571 mil. lei (134,8 mil. euro) faţă de 638,5 mil. lei (173,3 mil. euro) în urmă cu doi ani.
Aceasta este cea mai mare scădere a cifrei de afaceri înregistrată de unul dintre primii trei jucători din industria berii anul trecut, în condiţiile în care Heineken România a înregistrat o cifră de afaceri de 896 mil. lei (circa 213 mil. euro), în creştere cu 9% în lei şi în scădere cu 5% în euro faţă de 2008, iar Ursus Breweries a raportat o stagnare în lei a afacerilor locale şi o scădere de 12,6% în euro faţă de rezultatele realizate în urmă cu doi ani, potrivit aceleiaşi surse. "Rezultatele pentru anul 2009 aparţin companiei Anheuser-Busch InBev. Vă rugăm să vă adresaţi grupului Anheuser-Busch InBev", au declarat reprezentanţii Bergenbier SA, companie deţinută în prezent de fondul de investiţii CVC Capital Partners.
Bergenbier SA a fost achiziţionată împreună cu alţi opt producători de bere din Europa Centrală şi de Est ai Anheuser-Busch InBev de fondul de investiţii CVC Capital Partners în ultimul trimestru al anului trecut. Valoarea acestei tranzacţii a fost de aproximativ 2,23 miliarde de dolari (1,5 mld. euro).
În urma acestei tranzacţii, reprezentanţii CVC Capital Partners au schimbat atât denumirea, cât şi managementul celor nouă producători de bere. Astfel, InBev România a devenit Bergenbier SA, iar conducerea businessului din România a fost preluată de Mihai Ghyka. Contactaţi de Ziarul Financiar, reprezentanţii Anheuser-Busch InBev au spus că din moment ce businessul