În primele zile de căldură, românii au golit rafturile cu ventilatoare şi aparate de aer condiţionat ale retailerilor. Vânzările s-au triplat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au remarcat aceştia. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Căldura i-a sufocat pe români chiar din prima lună de vară, dar le-a redat suflu vânzătorilor de aparate electrocasnice. Canicula a dat startul în forţă vânzărilor produselor de sezon - ventilatoarele şi aparatele de aer condiţionat s-au evaporat în doar câteva zile.
Clienţii nu au uitat însă că portofelele sunt aproape goale şi şi-au făcut cumpărăturile cu ochii la preţ. Astfel, ventilatoarele au fost declarate vedetele sezonului. Meteorologii au anunţat că ne aşteaptă cea mai călduroasă vară, astfel că românii nu mai au mult timp să se pregătească.
Zi cu record de vânzări
Vânzările acestor produse s-au dublat sau chiar triplat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au remarcat retailerii. Ba chiar s-a înregistrat şi un record. "Pe 14 iunie, la Altex a fost înregistrat maximul istoric de vânzări pe zi, cu aproximativ 500 de ventilatoare şi 500 de aparate de aer condiţionat", afirmă directorul companiei Altex, Dan Ostahie.
Creşterea vânzărilor a readus optimismul în domeniu. "Înseamnă că nevoie există. Dacă vânzările sunt mici, înseamnă doar că puterea de cumpărare este scăzută", precizează Ostahie.
Ventilatorul, baza săracului
Reprezentanţii Carrefour au remarcat creşteri şi faţă de perioada în care criza era doar o problemă a vesticilor. "Vânzările de aparate pentru aer condiţionat au fost la nivelul din 2008, dar cele de ventilatoare au crescut cu 130%", afirmă Andreea Mihai, director de marketing Carrefour.
"Cele mai solicitate articole au fost cele de prim preţ, în special marca proprie sau alte mărci cu preţul cel mai mic", spun reprezentanţi