Circa 30% din volumul creditelor neperformante din portofoliul OTP de anul trecut au fost imprumuturi asupra carora solutiile de redresare nu au avut niciun impact, si au trebuit executate, a declarat Laszlo Diosi, directorul general al OTP Bank Romania, care a mentionat ca se asteapta ca nivelul creditelor cu probleme sa creasca in portofoliul retail al bancii, din cauza reformei sectorului public.
Banca a oferit anul trecut solutii de restructurare pentru circa 7-8% din clientii retail, iar 69% dintre credite au devenit performante dupa ce au beneficiat de circa 2 restructurari, a declarat seful OTP Bank Romania.
Potrivit acestuia, creditele neperformante cu garantii reale au un nivel de 2% din totalul creditelor de pe acest segment, in timp ce creditele neperformante fara garantii reale reprezinta circa 8% din sold.
"Cred ca inca nu am atins punctul maxim pe segmentul creditelor neperformante", a declarat Diosi, mentionand ca se asteapta la inrautatirea situatiei lor in special din cauza masurilor de austeritate anuntate de guvern.
OTP a pregatit solutii de restrucutrare a creditelor, pe care pe care le va propune debitorilor bugetari cu probleme la plata. Banca poate oferi trei etape de restructurari care cumulat inseamna 6-9 luni de zile, adica un interval similar de timp oferit de majoritarea bancilor locale pentru aceste solutii.
"Am pornit de la premisa ca o persoana fizica ar trebui sa aiba capacitatea sa redevina stabila financiar in circa un an", a declarat Laszlo Diosi. Potrivit acestuia, mai putin de 20% din clientii retail ai bancii sunt bugetari.
In ceea ce priveste clientii persoane juridice, IMM-urile s-a comportat mult mai slab in criza decat companiile mari, a declarat seful OTP.
La clientii companii ai bancii, OTP a observat deja primele semne de redresare: "Daca in primel