Odată cu scăderea fără precedent a pieţei de leasing, asigurătorii sunt forţaţi să găsească noi resurse de creştere, iar competiţia pentru a atrage clienţi persoane fizice pe Casco este tot mai intensă.
Companiile de asigurări încearcă să compenseze reducerea puternică a businessului cu asigurări Casco aferente contractelor de leasing prin atragerea de clienţi persoane fizice, după ce până acum s-au concentrat pe segmentul clienţilor corporate, care aduceau cea mai mare parte din afaceri.
Asigurători ca Ardaf, Allianz-Ţiriac, Groupama sau Uniqa desfăşoară în prezent campanii de promovare a asigurărilor Casco şi oferă diverse avantaje pentru a atrage clienţi noi pe această linie de business.
Astfel, după ce timp de mulţi ani pentru firmele de asigurări au fost mai importanţi clienţii mari, cum ar fi companiile de leasing, cărora le asigurau portofoliile (asigurarea Casco este obligatorie pentru maşinile în leasing), acum tot mai mulţi se concentrează pe câştigarea clienţilor individuali. Aceştia reprezintă acum singura sursă de business care ar putea umple, cel puţin parţial, golul lăsat de scăderea pieţei de leasing şi, implicit, a asigurărilor aferente maşinilor cumpărate în acest sistem de finanţare. Frontul de luptă al firmelor de asigurări se mută astfel pe piaţa Casco, după ce în ultimele luni mai mulţi asigurători - Allianz-Ţiriac, Astra, Omniasig şi Groupama - au derulat campanii de promovare a asigurărilor de locuinţe.
În primul trimestru, subscrierile totale din asigurări auto Casco s-au redus cu 26% faţă de aceeaşi perioadă din 2009, până la 600 mil. lei, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
"Odată cu scăderea pieţei Casco, apar şi măsurile luate de asigurători. Este o tendinţă clară de orientare către piaţa de retail, dar cred că nu are neapărat legătură cu criza, este o tendinţă naturală. Şi