Închiderea mai multor firme şi scăderea numărului de angajaţi, principalele probleme ale pieţei
Veniturile La Fântâna au scăzut în 2009, anul acesta au început să mai revină
Furnizorul de apă îmbuteliată în sistem water cooler La Fântâna anunţă că piaţa de profil din România, deşi se află cu mult sub media altor ţări din Europa, a scăzut anul trecut, segmentul de corporate, cel mai important, cunoscând o contracţie pe fondul închiderii de firme şi reducere a numărului de angajaţi.
Pentru anul acesta compania estimează o creştere a cifrei de afaceri de 6%, la circa 18 milioane de euro, şi un uşor avans al profitului brut, faţă de nivelul de 5,4 milioane de euro obţinut în 2009. "În 2009, business-ul nostru a fost afectat de criză, pentru că 120 de companii s-au închis. Astfel, anul trecut am înregistrat o scădere a veniturilor cu 10%, însă după primele cinci luni din acest an putem estima că 2010 va fi un an de creştere. O explicaţie ar fi că firmele puternice au rămas în viaţă", a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, directorul general al companiei, Mihai Matyas.
El a adăugat că, după anul trecut, în piaţa de profil s-a observat o tendinţă de reducere a consumului de apă îmbuteliată pe segmentul corporate, din cauza scăderii numărului de angajaţi din companii. "Nu au fost companii care să renunţe la a mai da apă angajaţilor, însă au redus din cantitate, pentru că şi numărul angajaţilor a scăzut", a spus Matyas.
Firmele mici au adus cele mai mari pagube
Directorul general a precizat că principalele contracte pierdute de companie au fost cele încheiate cu firme mici. Astfel, în 2009, La Fântâna şi-a redus numărul de clienţi cu 4%, la aproximativ de 25.000 de companii şi instituţii şi 55.000 de water coolere instalate. "Targetul nostru este ca în acest an să ajungem la acelaşi număr de clienţi şi de dozat