Afacerile La Fântâna, cel mai mare îmbuteliator local de apă în watercoolere (sisteme de răcire - încălzire), deţinut de fondul de investiţii polonez Innova Capital, s-ar putea majora cu 10% în acest an, pe fondul creşterii segmentului destinat consumatorilor casnici, care până acum a avut o pondere nesemnificativă în businessul companiei.
"Ne-am propus să creştem cifra de afaceri din acest an cu 10%, însă acest obiectiv va fi destul de dificil de atins şi de aceea şi o creştere cu 6% în condiţiile actuale ne-ar bucura. Principalul focus de anul acesta va fi pe dezvoltarea segmentului rezidenţial şi pe intensificarea forţei de vânzări", a spus Mihai Matyas, 53 de ani, noul director general al La Fântâna, în prima conferinţă de presă susţinută după numirea sa în funcţie la jumătatea lunii aprilie.
Matyas a lucrat timp de 13 ani în cadrul Quadrant- Amroq Beverages (îmbuteliatorul Pepsi pe piaţa locală), unde ultima funcţie deţinută a fost cea de vicepreşedinte pe investiţii şi dezvoltare.
La Fântâna a încheiat anul trecut cu afaceri de 17 milioane de euro, în scădere cu aproximativ 10% faţă de 2008, pe fondul închiderii activităţii de către unele companii şi al scăderii consumului de apă din cauza concedierilor operate de angajatori. Profitul brut înregistrat pe piaţa locală a fost de 5,4 milioane de euro. Tot anul trecut, compania a pierdut 1.000 de clienţi, ajungând să aibă în total 24.000 de companii-client.
"Majoritatea contractelor care s-au pierdut erau cu firmele mici. Anul acesta, vrem să ajungem la numărul de clienţi din 2008 şi cred că segmentul home va genera peste 1 milion de euro, iar creşterile acestei divizii vor fi semnificative în anii următori", a adăugat Matyas.
În prezent, La Fântâna are 450 de angajaţi în cele două fabrici de la Tălmaciu (Sibiu) şi Frăţeşti (lângă Bucureşti), iar 150 de angajaţi lucrează în departament