“Epoca extravaganţei” a apus în moda ceasurilor. În timp ce industria de profil, mai ales cea elveţiană, a început să dea semne de recuperare, ceasornicari de renume s-au întâlnit la Basel, Elveţia, pentru a stabili tendinţele pentru perioada următoare. Sursa: Onlinewatchviews
Aceştia au subliniat că revenirea nu este încă suficient de puternică astfel încât să permită extravaganţe din partea creatorilor care trebuie să ţină cont mai ales de faptul că, în ceea ce-i priveşte pe consumatori, va trece mult timp până când gusturile acestora să revină la perioada de dinainte de criză.
Companii perecum Hublot şi gigantul Swatch au declarat că vânzările de anul acesta au fost “excepţionale”. Într-o declaraţie recentă, Jean-Claude Biver, directorul Hublot, a spus: „Ianuarie a fost cea mai bună lună din istoria companiei, la fel ca şi februarie şi cum va fi, desigur, şi martie”, sugerând astfel trendul ascendent al afacerii pe care o conduce.
Cei mai mari exportatori europeni de ceasuri, Elveţia, Franţa, Germania şi Italia, au raportat, anul trecut, pierderi importante. Exporturile de ceasuri elveţiene, considerate un barometru global pentru acest segment de piaţă, au scăzut, numai în 2009, cu 22,3%, însă au înregistrat o uşoară creştere, începând cu ianuarie, de 2,7%.
Se constată o scânteie de „revenire la valorile autentice, precum şi la principiile tradiţionale solide”, este concluzia ceasornicarilor prezenţi la Basel.
Ceasul din aur sau cu diamante, investiţie sigură şi de durată
În prezent, clienţii sunt mai responsabili şi iau decizii după o analiză mai profundă a situaţiei financiare, ei începând să privească ceasurile mai puţin ca pe nişte accesorii şi mai mult ca pe o investiţie pe termen lung.
„Este mult mai bine şi mai sigur să investeşti în bijuterii de valoare decât în acţiuni”, este de